24 Aralık 2011 Cumartesi

Fransa vs. Türkiye

Gündem olmuş Fransa, sövdükçe sövüyoruz. Tamam, eyvallah ama bunu yaparken de başbakanın bir sözü var: "Biz tarihimizle gurur duyuyoruz." Hemen söyleyeyim, ben gurur falan duymuyorum.

"Gitsin babasına sorsun" diyor Erdoğan, Sarkozy'e. Babası Pal Sarkozy, Cezayir katliamı sırasında askerlik yapmıştı. Sarkozy gitsin sorsun babasına Cezayir'i ama RTE de gitsin Erbakan'a sorsun. Refah partisi döneminde kendisinin milli görüşçü olduğunu biliyoruz ve şunu da söyleyelim, İşkenceci olarak bilinen FN lideri Le Pen, Erbakan'la olan yakın ilişkisiyle bilinirdi. Yani Erdoğan, sorarsa eğer hocasına Cezayir'i o da çok güzel anlatacaktır, neler yapıldığını. Hem de bir işkencecinin ağzından...

Tarihiyle gurur duyan Tayyip Erdoğan, işine geldiğinde yapıyor bunu. Nedense Atatürk, İsmet İnönü zamanında olan Dersim katliamı için özür dilerken. Talat Paşa zamanında olan katliam için, gurur duyuyoruz diyor. Ben Dersim'den de 1915'ten de gurur falan duymuyorum.

Fransa bu yasayla fikir özgürlüğünü, hiçe saymımştır. Ve sadece Sarkozy'nin seçimleri kazanma politikalarından biridir bu. Tıpkı bizde seçimler yaklaşırken, Kürt halkına verilecek haklar nasıl konuşuluyorsa, Fransa'daki durumda buna benzerdir. Ama şunu söyleyelim hemen Tayyip Erdoğan hükümetine. Siz değil miydiniz, "ermeni soykırımı vardır" diyeni Türklüğe hakaretten dolayı içeri tıkan. Bu ülkenin derin devleti değil miydi, Hrant Dink'i öldüren?

Diyor ki, bizim çok sayıda Ermeni vatandaşımız var. Peki soruyorum, her geçen yıl neden azalıyor Ermeni vatandaşların sayısı? Neden sırtından vuruluyor gazeteciler, plan yapmayın plan diye şarkılar yazıyor bu halk? Bunları da söylesin Tayyip Erdoğan. Eminim gurur duyuyordur.

Ve 35 gazeteci gözaltında. O kadar alıştık ki. Muhalif olan herkes gözaltında. İşte fikir özgürlüğü budur Türkiye'de. Sırrı Süreyya Önder'e niye telefon ettin diye, içeri alınırsın. Saçlarını neden kestirdin diye içeri alınırsın. Odanda Mahir Çayan posteri vardır, içeri alınırsın. Kısaca söyleyeyim, Akp'ye muhalif olursun içeri alınırsın. Ve Tayyip Erdoğan hükümeti değil midir, referandumda evet çıkartarak bu günlerin zeminini hazırlayan. Hukuk fuhuşu yaşamamızın sebebi Tayyip Erdoğan değil midir?

"Fransa'da fikir özgürlüğü var mıdır? Cevabını ben vereyim yoktur" demişti RTE. Ben de benzer bir cümle kurayım hemen buna katılmakla birlikte. "Türkiye'de fikir özgürlüğü varmıdır? Cevabını ben vereyim, yoktur. Fransa'dan da beter durumdadır özgürlüklerimiz."

0 yorum:

Yorum Gönder