11 Mayıs 2013 Cumartesi

Reyhanlı Patlamaları



Bugün Reyhanlı'da gerçekleşen patlama ile ilgili bir yazı yazdım itü sözlük'te. Aynen -hiç değiştirmeden- burada da paylaşmak istedim.

"40 kişinin(şimdilik) öldüğü patlamalar bütünü. 40 masum insanın boş yere öldüğü bir günde bunun üzerine bir şeyler söylemek beni utandırıyor doğrusu, ama amacım politika falan değil, içimi kemiren bir kaç insancıl şey var.

reyhanlı'daki patlamanın arkasında ister öso olsun ister esad, bu vahşet akp'nin suriye üzerindeki politikasının doğrudan bir sonucudur. patlama sonrası akp iktidarının tutumuna da bakarsak esad'ı sorumlu tutup abd'nin kuklası şeklinde olası bir esad'ı devirme projesinin tarafı olmanın bir yolu sadece bu patlama. ben bu patlamayı ne öso'ya yıkarım ne de esad'a. ben bu patlamayı topyekün politikaya yıkarım. emperyalist stratejilere, orta doğu'daki projeye ve bu yolda kukla olan hükümetlere yıkarım ben bu patlamayı, hesabı onlardan sorarım.

bu patlamanın sorumlusu politikayken oturup televizyon başında siyasiler ne demiş onları izliyoruz. asıl izlememiz gereken bu ölen 40 insan, yaralanan 100 insan. asıl dinlememiz gereken hatay halkı. ama politikanın bir parçası olan medya bize bunu gösteremiyor pek. kaç tane halktan kişiyi dinlediniz bu patlama sonucu, kaç tane politikacı dinlediniz? söyleyin bakalım. karşılaştırın bi.

ben 2 tane rastladım halkın sesine, ahanda paylaşıyorum videoları bakın.

halkın sesini dinlersek savaşı daha iyi anlarız. politikacılar bu savaşın bir tarafıdır. orta doğu'da insanları kana alıştırdılar ve bunun üzerinden kendi çıkarları doğrultusunda, emperyalist amaçları doğrultusunda politika uyguluyorlar. oysa kendi çıkarları doğrultusunda hareket ederken, halkı mağdur ediyorlar. mağdur olan halk konuşsun artık! hatay halkı konuşsun! onlar konuştuğunda nasıl oluyor gördünüz mü?

boston maratonu'nda patlama olduğunda da aynı şeyleri dile getirmiştim. ben bu patlamalara cidden inanmıyorum. bu patlamada da aynı şekilde, ne öso ne de esad'ın yaptığını düşünüyorum. bunu insanlık dışı amaçları olan politika yapmıştır. ve ben bu politikaya düşmanım, burada yaptığım şey de politika değildir yanlış anlaşılmasın.

ortaya bir savaş çıkarılmak isteniyor, bunu çok net görebiliyoruz. görmemek aptallık olur. ben bu savaşa ortak olmayacağım, halk bu savaşa ortak olmayacak. ancak böyle devam edersek, bu savaşta, savaşı çıkaranlar değil, biz öleceğiz. hatay halkı, türkiye halkı ölecek. masum suriye halkı ölecek. sırf katil politikanın emperyalist ve insanlık dışı amaçları için, bu amaçlarla yakından uzaktan ilgisi olmayan insanlar ölecek ve öldürecek. ben ne öleceğim, ne de öldüreceğim. yazmaya çalıştığım şey bu. halk olarak söylememizi istediğim şey bu.

40 insan öldürdünüz ulan 40 tane masum insan. çoluğu çocuğu, evine ekmek götürmek isteyeni, aşkını bekleyeni, hayatında kimseye zararı dokunmamış insanları, insan gibi yaşamaya çalışan insanları. peki sizin gibi katillerin kaçı öldü bu uğurda? ben buna karşıyım işte. bu savaşta savaşın tarafları ölmüyor, bu savaşta çocuklarına ekmek parası kazanmaya çalışan insanlar dillerindeki sabah türküsüyle beraber ölüyorlar. ben buna karşıyım ve halkın başkaldırması gereken şeyin bu olduğunu düşünüyorum.

politikacıları ben tanımıyorum, bugüne kadar da benim yararıma bir şey yaptıklarını hatırlamıyorum. sadece insanları öldürdüklerini biliyorum. lanet patlamalardan birinde göçük altında kalan abimi biliyorum. bu savaşta ölen bizleriz, ben bunu söylüyorum. ama savaşan biz değiliz. savaşı durduran biz olalım. bu oyuna dur demek politikanın işi değildir, çünkü politikanın işi savaştır. bu savaşı durduracak olan halktır. emperyalizm tarafından sömürülen ve politika tarafından yönetilen halk, kendi söylemini dile getirmelidir artık.

tekrar söylüyorum, yaptığım şey ne akp karşıtlığıdır ne başka bir şey. ben bu politikaya karşıyım aga. bir de çıkıp televizyona 40 insan ölmüşken saçma saçma konuşuyorlar ya, ayar oluyorum. içim içime sığmıyor. içimde insancıl birkaç şey vardı, dile getirmek istedim.

ölen masum insanların tüm yakınlarının başı sağolsun. yaralılara acil şifalar..."

1 yorum:

  1. Aynen birader televizyonda bakan , milletvekili görmekten bıktım usandım artık amk

    YanıtlaSil