27 Mart 2013 Çarşamba

"F Tipi" Filmi Hakkında

Kanaatimce berbat bir film. Aylar önce sinirimi boşaltmak için filmden çıkar çıkmaz şu satırları yazmıştım:

(izlediysen oku, izlemediysen izleme)

tamam kameranız güzel, müziğiniz güzel, anlatmak istediğiniz güzel ama bunları çekmek, çekebilmek bir mevzudur. ayrıca filmde verilmek istenen mesajı almasını istediğiniz insanlar varsa eğer söyleyin sakın gitmesinler filme çünkü o mesajdan nefret eder. filmde birkaç yer iyi sadece. çoğu yeri bana göre belli bir kesimin masturbasyonu olmuş. ortaokul çocuğunun yazacağı tek taraflı diyaloglar, ver duygusalı çal grup yorumu özelliğinin film boyunca devam etmesi, elindeki kamerada fluluk gibi birkaç özellik keşfedip tamamen yönetmenin eline kamerayı ilk kez alan çocuk gibi takılması, klişe sahneler vs. vs.

filmde bir tek gardiyanlı sahneyi beğendim. ama söylemek isterim, çünkü gelecek eleştirileri biliyorum; ben hikayeleri veya f tipindeki sorunları ele almaya laf etmiyorum ben "film" olgusuna dikkat çekiyorum. ya en basitinden bir hücreden diğer hücreye atılan topun fizik kuralları çerçevesinde yandan gelmesi lazım, bizim toplar havadan dümdüz düşüyor çoğu sahnede. hele bir teyzenin üzerindeki giysileri çıkarma sahnesi var ki, gülme krizine giriyordum. arkadaşlarımla gitmemiş olsaydım hemen orada çıkardım filmden. hayatımda da yarıda çıktığım ilk film olarak tarihe geçmiş olurdu.

bana mesaj vermeye çalışma, durum koy ortaya. filmin adı f tipi çünkü cephe tipi değil. ben grup yorum'u windows media player'ın pillerine bakarak dinleseydim daha çok mesaj alırdım kendimce. harbiden sinirlendim filmde çünkü anlatılmak istenen mesele müthişken, anlatanlar kendi mücadelelerinin propagandasını yapmışlar.

neyse, sözlerimi toparlayamayacağım bu film hakkında. söyleyeceğim daha çok şey var ama devrimciler gidip filmde sıkılırken, filmden çıktıktan sonra "mutlaka izleyin bu hikayeler gerçek, f tiplerinde olanları görün" falan diyebilirler ama çok net biliyorum filmde sıkıldılar. çünkü evet anlatmak istenilen şey güzel ama ortaya çıkan şey değil.

0 yorum:

Yorum Gönder